نشست قضايي دادگستري كل استان يزد با حضور رئيس كل و قضات اين دادگستري برگزار شد.

در ابتداي اين مراسم غلامحسين حيدري، رييس كل دادگستري يزد، با تبريك حلول ماه مبارك رمضان و همچنين فرا رسيدن هفته دفاع مقدس گفت: اميدواريم بتوانيم با ارائه خدمات مطلوب به مردم بدينوسيله خون شهدا را ارج نهيم.

رئيس كل دادگستري استان يزد در ادامه با اشاره به حديثي از مولاي متقيان در مورد استغفار اظهار داشت: طبق اين حديث استغفار از درجات اولياء است و كسانيكه اين 6 خصلت، اظهار ندامت و پشيماني از انجام گناه، ترك گناهان، برگرداندن حقوق مردم، بجا آوردن فرايض و قضاي آن،‌ از بين بردن گوشتهايي كه از حرام بر بدن روييده است و همچنين چشاندن رنج طاعت از خدا به بدن جاي شيريني گناه مرتكب شده، را در خود جمع كرده باشد، واقعا استغفار كرده ا ست.

حيدري در بخش ديگري از سخنانش با بيان اينكه رفع اطاله دادرسي از جمله مواردي است كه مورد دغدغه رياست محترم قوه قضائيه مي‌باشد و اخيرا نيز در جلسه شوراي روساي كل دادگستري‌ها مطرح شد، افزود: اطاله دادرسي نه تنها موجب مراجعه مكرر مردم به دادگستري مي‌شود بلكه باعث تضييع حقوق فردي مي‌شود كه در پرونده ذي‌نفع است.

وي در خاتمه خاطر نشان ساخت: از ابتداي مهرماه با اجراي طرح كنترل ورود و خروج ارباب رجوع در دادگستري يزد به نحو چشمگيري از شلوغي اين دادگستري كاسته شده است.

يزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا